x
sadsad x
asdasd
%15 yeni üye.png (163 KB)

Şınav Çekmenin Faydaları Nelerdir? Ne İşe Yarar? Şınav Hangi Kasları Çalıştırır?

13 Ekim 2021
Şınav Çekmenin Faydaları Nelerdir? Ne İşe Yarar? Şınav Hangi Kasları Çalıştırır?

Şınav çekmenin faydaları ve yararları günlük hayatta hissedilebilir derecede çoktur. Şınav çekmek metabolizmayı hızlandırdığı gibi yağ yakma ve kas geliştirme açısında da oldukça önemi egzersizlerden biridir. Şınav çekmenin faydaları ve yararları şu şekilde sıralanabilir:

Form yakalama ve formun korunmasında oldukça önemlidir.

Sağlıklı ve fit bir görünüm elde edebilmek için en önemli hareketler arasında yer almaktadır.

Omuz ve sırt ile birlikte kol bölgesindeki kasların aktif bir şekilde çalışmasına olanak sağlar.

Metabolizmanın çalışması için olumlu yönde katkı sağlar.

Göğüs ve karın ile birlikte aynı zamanda ayak bölgesi kaslarını da çalıştırır.

Enerji ve gücü arttırma konusunda oldukça etkili bir egzersizdir.

Kan akışını hızlandırmasının yanı sıra besinlerin sağlıklı bir şekilde organlara gitmesini sağlar.

Omuz ve sırt bölgesinde oluşan ağrıların azalmasını sağlar.

Şınav Hangi Kasları Çalıştırır?

Şınav egzersizinin çalıştırdığı kaslar, çekilen şınav türüne göre değişiklik göstermektedir. Genel olarak şınavın çalıştırdığı kaslar şunlardır:

Sırt ve kalça kasları önemli oranda güçlenir.

Göğüs bölgesinde alt, orta ve üst kasları eşit oranlarda çalıştırır.

Bacaklarda ön ve arka kasların çalışmasını sağlar.

Karın bölgesinde bulunan kasları çalıştırarak adonisin öne çıkmasını sağlar.

Böylelikle birçok kas bölgesinin çalışmasına yardımcı olan şınav, önemli oranlarda kan artış ve hızını destekler. Bu durumda oluşan hücre parçalanması ile birlikte yeni hücrelerin oluşumuna ve kas hacminin artmasına olanak sağlar.

Şınav Nasıl Çekilir?

Şınav çekimi doğru şekilde yapılmaması durumunda sakatlanmalara ve yaralanmalara yol açabilmektedir. Bundan dolayı şınav çekmek doğru ve düzenli bir şekilde çekilebilmesi için aşağıda gösterilen adımlar uygulanmalıdır.

Yere paralel olarak uzanılır ve parmak uçları karşıya bakacak şekilde elleri omuz genişliğinden biraz daha fazla açarak, avuç içleri yere konur.

Ayak parmakları yere konulur ve kollardan kuvvet alarak göğüs yerden kaldırılır.

Şınav çekerken doğru nefes alıp vermek çok önemlidir. Gövdenizi aşağı doğru indirirken nefes alınmalı, yukarı doğru kaldırırken nefes verilmelidir.

Sırt ve kalça aynı hizada olacak şekilde, karın kasları sıkılarak tekrar yavaşça dirsekler bükülür ve göğüs yere doğru indirilir.

Göğüs yere değmeden önce hareketin sonlandırılması gerekir. Bu hareket bir tekrar olmakla birlikte üst üste birkaç set yapılması ve aralarda mola verilmesi gerekmektedir.

Şınav egzersizini biraz daha zorlaştırmak isteyen kişiler elleri omuz hizasına değil de, göğüs hizasına yakın yere koymayı deneyebilirler. Bu şekilde vücudun yukarı doğru ittirilmesi daha zor olacağı için kasların gelişmesi daha hızlı bir şekilde gerçekleşecektir.

Yarım Şınav Nedir?

Yarım şınavın çekilmesi normal şınav çekiminden daha kolay olduğu için normal şınav egzersizini yapamayan kişiler yarım şınav egzersizini yapmaktadır. Yarım şınav dizler yere konularak çekildiği için normal şınavdan daha kolaydır. Yarım şınavda alıştırmalar yapılarak kol kasları kuvvetlendikten sonra normal şınava geçilebilir. Yarım şınav ise şu şekilde çekilmektedir:

Yere paralel olarak yatılır ve ayaklar değil dizler yere konulur.

Ayaklar isteğe bağlı olarak yerde veya yerden yüksekte olabilir.

Çok kilolu olan kişiler veya şınav çekmeye yeni başlayan kişiler yarım şınav veya diğer adıyla dizüstü şınav çekebilirler. Bu hareket kolay gelmeye başladığı zaman ise normal şınav egzersizlerine başlanabilir.

Şınav Çekerken Yapılan Hatalar Nelerdir?

Sınav çekerken sıkça yapılan hataların başında yanlış şınav çekmek ve yanlış yapılan programlargelmektedir. Bu hatalar ve diğer hatalar şu şekilde sıralanabilir:

Dirsekler yana açılarak şınav çekmek.

Nefes alışverişi doğru yapılmalıdır.

Baş yere yaklaştırılmamalıdır.

Bedenin aşırı zorlanması

Kalkma esnasında vücut tamamen düz olmalıdır.

Kalkma esnasında güç belden değil kollardan alınmalıdır.

 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.