sportstyle
2022-02-23
Kardiyo Nedir? Ne İşe Yarar? Cardionun Faydaları

Kardiyo Nedir? Ne İşe Yarar? Cardionun Faydaları

Kardiyo egzersizleri vücudun kan dolaşım sistemini oluşturan kardiyovasküler sistemi geliştiren bir uygulamadır. Kalp, damar ve akciğeri en yoğun şekilde çalıştırarak bu organların güçlenmesi kardiyo hareketleri ile sağlanmaktadır. Kalp ritmini yükselten ve nefes alışverişlerinin hızlandığı tüm egzersizlere kardiyo denmektedir. Koşu, yürüme, yüzme, ip atlama, tenis, voleybol ve futbol gibi sporlar kardiyoyu geliştirmektedir.

Kardiyo Ne İşe Yarar?

Kardiyo yapılması kan dolaşımını hızlandırdığı için insan vücudunun metabolizmasını güçlendirir ve kişiyi daha zinde bir hale getirir. Kardiyo, diyet programlarıyla zayıflamaya yardımcı olsa da yalnızca zayıflamaya yönelik yapılan bir egzersiz değildir. Günlük yaşantıda kardiyo egzersizi yapmak kişiyi zayıflatmaz. Yalnızca kişinin fit bir görünüme sahip olmasını sağlar. Bunların yanı sıra kardiyo egzersizlerinin kalp, damar ve akciğer üzerinde oldukça olumlu etkileri bulunmaktadır.

Kardiyonun Faydaları Nelerdir?

Kardiyo yapmanın faydaları diğer egzersiz türlerine göre dolaşım sistemi üzerinde daha fazla etkisi bulunmaktadır. Yapılan kardiyo hareketleri vücut için oldukça önemli bir faydası bulunmaktadır. Kardiyonun faydaları ise şunlardır:

Kardiyo Çeşitleri Nelerdir, Nasıl Yapılır?

Kardiyo çeşitleri ve nasıl yapılması gerektiği şunlardır:

Koşma

Treking en önemli sporlar arasında yer almaktadır. Kardiyo için önemli olan koşu hafif tempo ve hızlı tempo ile yapılabilir. Bu şekilde kalp atışı da hızlanmaktadır.

Yüzme

Yüzme yaparken bütün vücut kasları aynı anda çalışmaktadır. Bu şekilde kalp daha hızlı kan pompalamaktadır. Yüzme antrenmanları yapılarak kardiyo egzersizi yapılabilir.

İp Atlamak

En yorucu kardiyo egzersizlerinden biri olan ip atlamak kalp atışını önemli ölçüde hızlandırmaktadır. İp atlama ile bütün vücut kasları çalışmaktadır. İp atlama sayesinde yağ ve kalori yakmak da mümkündür.

HIIT Kardiyo

Yağ yakımını hızlandıran HIIT kardiyo kas kütlesini de arttırmasını sağlar. Kalori yakmak için HIIT kardiyo hareketleri tavsiye edilmektedir.

Kardiyo Öncesinde ve Sonrasında Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Kardiyo öncesi ve sonrası beslenme yüksek performans gerektiren hareketlerde kas yırtılması oluşmaması için oldukça önemlidir. Egzersizden yaklaşık bir saat kadar önce bir avuç çiğ badem, yarım avokado veya bir porsiyon orman meyvesi gibi atıştırmalıklar vücutta oluşacak yeni kaslara destek olmaktadır.

Kardiyo sonrasında ise, yenilecek yemeğin sağlıklı bir protein ve karbonhidrat kombinasyonu içermesi gerekmektedir. Yanında muz ve bitkisel süt ile yapılan içecekler tüketilebilir. Kardiyo sonrası yenilebilecek yemekler ise şunlardır:

Kas krampları, yorgunluk ve baş dönmesinin engellenebilmesi için yeterince su içilmesi gerekmektedir.

Cardio Kas Yıkar Mı?

Kardiyonun kas yıkması gibi durum hiçbir zaman söz konusu değildir. Yapılan kardiyo hareketleri her türlü antrenmanda ya da açlık durumunda kasların besin depolarında azalmalar yaşanmaktadır. Bu durum antrenman yapan kişiye biraz zayıflamış hissi verebilmektedir. Ancak bu durum kas yıkımı değildir. Sağlam bir şekilde yenilen öğünün ardından kaslar tekrar normale dönecektir. Kas yıkımı aynı zamanda normal bir hayat süren, spor yapan, beslenme ve beslenme düzenine dikkat eden bir kişinin endişelenmesini gerektiren bir durum değildir.

Güvenli Alışveriş
256 Bit SSL ile güvenli alışverişin keyfini sür!
Ücretsiz Kargo
500 TL ve üzeri tüm siparişlerde kargo ücretsiz!
Taksitli Alışveriş
Peşin fiyatına 3 taksit imkanı
İade & Değişim Garantisi
14 Gün değişim ve iade garantisi!
bize katılamaya me dersin
bize katılamaya me dersin
Bize Katılmaya Ne Dersin?
Avantajlı kampanyalar ve hakkımızdaki son gelişmelerden herkesten önce haberin olsun!
Kaydolarak Şartlar ve Koşullarımızı ve Gizlilik Politikamızı kabul etmiş olursunuz.
Çıkmak için e-postalarımızdaki Aboneliği İptal Et’i tıklayın.
Copyright© 2024 SPORTSTYLE All rights reserved.
banka redwork

SEPETİM