x
sadsad x
asdasd
%15 yeni üye.png (163 KB)

Şınav Çekmenin Faydaları Nelerdir? Şınav Hangi Kasları Çalıştırır?

23 Ağustos 2021
Şınav Çekmenin Faydaları Nelerdir? Şınav Hangi Kasları Çalıştırır?

Şınav Çekmenin Faydaları Nelerdir? Şınav Hangi Kasları Çalıştırır?

Şınav çekmenin yararları şınav çeken kişinin vücuduna birçok önemli fayda sağlamaktadır. Yüz üstü yere uzanılarak yapılan bu hareket birçok kas grubunu da çalıştırmaktadır.

Şınav çekmenin insan vücuduna sağladığı faydalar şu şekilde sıralanmaktadır:

  1. Etkili bir fitness hareketi olup form yakalanması konusunda önemi büyüktür.
  2. Kişinin forma giren vücudunun korunmasını sağlar.
  3. Omuz, sırt ve kol kaslarını aktif şekilde çalıştırır.
  4. Metabolizmanın çalışması konusunda etkin bir rol oynar.
  5. İkincil olarak göğüs ve karın kaslarını da çalıştıran bir egzersizdir.
  6. Dayanıklılığı ve gücü arttırıcı etkisi bulunmaktadır.
  7. İskelet sistemindeki ağrıların giderilmesini sağlar.
  8. Kan akışını hızlandırır.

Şınav Hareketi Hangi Kas Gruplarını Çalıştırır?

Şınav egzersizinin çalıştırdığı kaslar başlangıç olarak üst vücut kasları olmakla birlikte yapılan şınav çeşidine de bağlı olarak vücutta birçok kas grubudur. Doğru ve düzenli bir şekilde yapılan şınav egzersizi kas hacminin artmasına önemli katkıda bulunur.

Şınav hareketi yaparken etkin bir şekilde çalışan kas grupları şu şekildedir:

  1. Sırt ve popoda bulunan kaslar etkin bir şekilde çalışır.
  2. Göğüs bölgesinde yer alan alt, üst ve orta göğüs kısımlarını eşit şekilde çalıştıran bir egzersizdir.
  3. Alt vücut kaslarından olan bacak kaslarının arkasını ve önünü çalıştırmaktadır.
  4. Etkin ve doğru şekilde yapılan şınav egzersizi karın kısmında bulunan kasları çalıştırarak adonisin belirgin bir hal almasını sağlar.

Şınav Nasıl Çekilmelidir?

Şınav çekerken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Her antrenmanda olduğu gibi şınav egzersizinde de doğru pozisyon oldukça önemlidir. Daha önce hiç şınav çekmemiş olan birisi doğru pozisyonda şınav çekmezse ciddi sakatlıklar yaşayabilir.

Doğru şınav çekme aşamaları şu şekildedir:

  1. Yere yüz üstü uzanılır.
  2. Eller omu genişliğinde açılır ve omuza paralel olacak şekilde yere koyulur.
  3. Ayak parmaklarından destek alınarak bu duruş sabitlenir.
  4. Daha sonra dirsekler kırılarak tüm vücut aynı anda aşağı yukarı iner ve çıkar.
  5. Her bir iniş ve çıkışın toplamı bir adet şınav olarak sayılmaktadır.

Ayakların Duruşuna Bağlı Olarak yapılan Şınav Türleri Nelerdir, Yapılışları Nasıldır?

Ayakların duruşuna bağlı olarak değişen şınav türleri 3 tanedir. Bu şınav türlerinde ellerin pozisyonu sabit tutularak değişik ayak hareketleri ile şınav hareketinin çalıştırdığı bölümler düzenlenebilmektedir. Böylece şınavdan daha fazla verim alınabilmektedir.

Ayaklara bağlı olarak değişen şınav türleri şu şekilde yapılmaktadır:

  1. Standart Şınav Egzersizi: Bu hareket hemen herkesin yaptığı şınav hareketidir. Bu hareket yapılırken eller omuz genişliğinde açılır ve sırt ile popo aynı seviyede bulunur. Göğsün orta kısmını çalıştırmaktadır.
  2. Üst Göğüs Şınavı: Ayakları yüksek bir yere elleri ise yere koyarak yapılan şınav türüdür. Adından da belli olacağı şekilde göğsün üst bölümünü çalıştırmaktadır.
  3. Alt Göğüs Şınavı: Bu egzersizde eller ayaklardan daha yüksek bir yere konularak şınav çekilmektedir. Böylece göğsün alt kısmı daha etkin şekilde çalışmaktadır.

Ellerin Duruşuna Göre Değişen Şınav Çeşitleri Nelerdir, Yapılışları Nasıldır?

Ellerin posizyonuna göre şınav hareketleri toplamda iki tanedir. Ellerin açılma genişliğine göre isimlendirilmiştir. Şu şekilde yapılmaktadır:

  1. Göğüs Yayma Şınavı: Ellerin omuz genişliğinden daha da geniş olduğu şınav türüdür. Eller ne denli açılırsa göğüs de o kadar yayılacaktır.
  2. Göğüs Toplama Şınavı: Ellerim omuzdan daha dar şekilde tutulduğu şınav türüdür. Göğüsün ortasında yığma yapmak için yapılır. Göğüsün iç kısmını kaslandırmak için tercih edilir.

 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.