x
sadsad x
asdasd
%15 yeni üye.png (163 KB)

Evde Yapılabilecek Açma Germe Hareketleri Nelerdir ve Nasıl Yapılır?

13 Ekim 2021
Evde Yapılabilecek Açma Germe Hareketleri Nelerdir ve Nasıl Yapılır?

Evde yapılabilecek ısınma hareketleri ile çok fazla kalori ve yağ yakımı gerçekleşmez. Yapılan bu açma germe egzersizleri vücudun biraz olsun direnç kazanmasına, kolay hareket etmesine ve kasların günlük olarak gevşemesine yardımcı olmaktadır. Evde de rahatlıkla yapılabilecek açma germe hareketleri şunlardır:

Karın kaslarını gevşetmek için açma germe hareketi,

Kalçaları esnetmek için açma germe hareketi,

Sırt için açma ve germe hareketi,

Bel ağrılarını gidermek için açma germe hareketi,

İç bacak ile kasıkları hareket ettirmek için açma germe hareketi.

Evde Yapılabilecek Açma Germe Hareketleri Nasıl Yapılır?

Evde yapılabilen ısınma hareketleri şu şekilde yapılmaktadır:

Karın kaslarını gevşetmek için yapılan hareket, sırt üstü zemine uzanılarak ellerden güç alınarak kişi kendisini yukarı ittirir. Üst kasların gerildiğini hissediyorsanız doğru hareketi yapmaktasınız.

Kalçaları esnetmek için yapılan hareket, dik bir pozisyonda durarak gerçekleştirilir. Ayaklardan biri geriye doğru itilir ve eller ileriye doğru kaldırılarak esneme yapılır. Aynı işlem diğer ayak için de yapılır.

Sırt için yapılan hareketler, yüzüstü yere uzanılarak diz kapakları zemine değdirilir. Sonrasında 90 derecelik bir açı şekli alınır. Bu şekilde aşağı yukarı hareket ederek bel, omuz ve sırt bölgesi çalıştırılır.

Bel ağrılarının geçmesi için yapılan hareketler, fıtık gibi rahatsızlıklar yaşayanlar için oldukça önemli bir harekettir. Hareketin yapılması için sırt üstü yatılır ve el ile ayaklar vücuda paralel olacak şekilde yapıştırılır. Sonra ayaklar karna doğru çekilerek ellerle ayaklar tutulmaya çalışılır. Bu hareketin günlük 10 defa yapılması durumunda bel ağrıları geçmektedir.

İç bacak ve kasıkları çalıştırma hareketinin yapılması için yere oturulur ve bacaklar yanlara doğru açılabildiği kadar açılır. Sonra öne doğru uzanılır ve avuç içleri mümkün olduğu kadar ileri doğru uzatılır.

Açma Germe Hareketlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Isınma hareketleri yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar yerine getirildiği zaman açma germe egzersizleri daha verimli geçmektedir. İlk önce uygulanacak hareketler ve dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır:

Öncelikle boyun bölgesi çalıştırılarak açma germe yapılmalıdır.

Arkasından omuz bölgesi hareketleri yapılmalıdır.

Bel bölgesi mümkün olduğu kadar daire yapılarak açılmalıdır.

Yapılan hareketlerin dozu iyi ayarlanmalıdır. Aşırı zorlayacak hareketlerden kaçınmalı. Ancak zorlanmadan da hareketler yapılmamalı.

Hareketler yapılırken zeminin düz ve spora uygun olması.

Açma Germe Hareketleri Zayıflatır Mı?

Açma germe egzersizlerinin asıl amacı zayıflatmak değildir. Çok az da olsa zayıflamak için bir etkisi olsa da bu çok mümkün değildir. Ancak doğru yapılan egzersiz ve nefes kontrolleriyle hem psikolojik hem de fiziksel olarak zindelik oluşacağından dolayı kişinin egzersizleri arttırması durumunda zayıflaması mümkündür. Sağlıklı ve etkili bir esneme için günlük ayrılması gereken 10-15 dakikadır. Bu sürenin arttırılması ve ek sporlar yapılması durumunda zayıflama görülebilir.

Açma Germe Hareketlerinin Faydaları Nelerdir?

Açma germe egzersizlerinin faydaları şunlardır:

Kasların sahip olduğu esnekliği artırır.

Eklemlerin hareket kapasitesini artırır.

Postür bozukluklarını düzeltir.

Sakatlık oluşumlarını önler

Kaslara daha fazla kan pompalayarak kasların beslenmesini artırır.

Kas ağrılarını azaltır.

Spordan Sonra Yapılan Açma Germe Hareketlerinin Faydaları Nelerdir?

Spordan sonra yapılacak olan ısınma hareketleri, açma germe egzersizleri ile gerçekleştirilebilir. Spordan sonra yapılacak ısınma hareketlerinin faydaları şunlardır:

Spor aktiviteleri sırasında performansı artırır.

Kasların dinlenme süresini kısaltır.

Günlük hayatta daha aktif ve enerjik olunmasını sağlar.

Spor sırasında oluşabilecek sakatlanma riskini azaltır.

Eklem burkulmalarını önler.

Bel kaslarında spazm olma riskini azaltır.

Açma germe hareketleri yapıldığı zaman spordan sonra oluşabilecek kas ağrıları daha az hissedilir.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.