sadsad x
asdasd

Düzenli koşmanın faydaları nelerdir? Koşu kıyafetleri fazladan kalori yakar mı?

23 Ağustos 2020
Düzenli koşmanın faydaları nelerdir? Koşu kıyafetleri fazladan kalori yakar mı?

Düzenli koşmanın faydaları nelerdir? Koşu kıyafetleri fazladan kalori yakar mı?

Düzenli koşu yapmak insan sağlığında doğrudan fayda sağlar. Farklı spor dalları ile meşgul olan sporcular dahi antrenman programlarına koşu antremanını eklemektedir. Koşu bandında, koşu yollarında, ormanda ya da herhangi bir yerde düzenli koşmanın faydaları aşağıdaki gibidir:

  • Düzenli koşu gibi kardiyo egzersizleri kalp – damar hastalıklarını önleyebilir.
  • Metabolizma hızını arttırır.
  • Antrenman öncesinde uzun süreli enerji kazanmanızı sağlayacak kadar karbonhidrat yüklemesi yapılmasını sağlar. Böylece diyet programlarında karbonhidratlara daha çok yer verilebilir.
  • Bacak kaslarını güçlendirir.
  • Göğüs kanseri ve kolon kanseri gibi kanser çeşitlerinin riskini %30’a kadar azaltabilmektedir.
  • Kemiklerin güçlenmesine sebep olur.
  • Eklem sağlığını arttırır.
  • Ağırlık antrenmanlarında daha iyi bir performans sağlar ve sakatlık riskini azaltır.
  • Hafif tempolu yarım saatlik yürüyüşler kasları yorup eklemleri açar ve vücudun gevşemesine sebep olur.
  • Vücudun yorulması ve gevşemesi sebebiyle daha düzenli bir uyku programı oluşturulabilir.
  • Yarım saat açık havada koşmak serotonin hormonu salgılanmasını ve stres seviyesinin azalmasını sağlar.
  • Karın bölgesindeki yağlanmayı kontrol altına alınır, yağ yakım sürecini azaltır, karın kaslarını güçlendirir.

Koşu kıyafetleri fazladan kalori yakar mı?

Koşu kıyafetlerinin kalori yakımına olumlu bir etkisi olmaktadır. Fakat koşu kıyafetlerinin asıl amacı koşu esnasında çevre faktörler de göz önünde bulundurularak koşucuya daha rahat bir koşu deneyimi sağlamaktır. Koşu kıyafetleri seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri hava şartlarıdır. Hava şartlarına göre seçebileceğiniz koşu kıyafetleri seçenekleri aşağıdaki gibidir:

  • Sıcak havalarda koşarken koşu kıyafetlerinin nem tutmaması, hava alması, güneşten koruması ve koşucuyu serinletmesi gerekmektedir. Şort, gömlek ve hava alan çoraplar giyilebilir.
  • Soğuk havalarda koşu yaparken eşofman ya da tayt koşucuları soğuktan koruyabilir. Yelek ya da yumuşak koşu montları ile soğuğun etkisi daha da azaltılabilir. Fakat koşucu koşarken ısınacağını unutmayarak fazla kalın kıyafetlerden uzak kalmalı.
  • Kış aylarında koşu yapılırken yalıtımı kuvvetli kıyafetler tercih edilmelidir. Yün dokulu fakat teri dışarı atan özel koşu kıyafetleri giyilebilir.

Koşu Kıyafetlerinin Özellikleri

Koşu kıyafetlerinin çeşitlerine göre sağladığı avantajlar şunlardır:

  • Nemi çeken kumaşlar: Koşucunun performansını etkilememesi için teri emer ve koşucunun nemi hissetmesini engeller.
  • Hızlı kuruyan kumaşlar: Polyester ya da naylon gibi çabuk kurutan kumaşlar ile koşucular hem terin hem de yağmurun olumsuz etkisinden kurtulabilir.
  • Güneş korumalı kıyafetler: Güneş koruması sağlayan kıyafetlerde UPF derecelendirmesi görünmektedir. Bu dereceler, UVA ve UVB ışınlarına karşı test edilmiş koruma sağlamaktadır. Kıyafetin UPF derecesi ne kadar yüksekse koruması da o kadar iyidir.
  • Su Geçirmeyen: Yağışlı havalarda koşu ya da antrenman yapılması için tasarlanmıştır. Bu kıyafetlerin suya karşı dayanıklı kalkanı bulunmaktadır.
  • Delikli sweatler: Bazı koşu kazaklarının ve koşu sweatlerinin bilek kısmında baş parmaklar için bir delir bulunur. Bu delikler yarım eldiven görevi görür ve içeri hava almayarak vücut ısısını korur.
  • İç astar: Koşu şortlarının içinde bulunan astar iç çamaşırını destekler ve terlemeye karşı koşucuyu korur.

Düzenli koşu yapan koşucuların her koşulu göz önünde bulundurarak çeşitli koşu kıyafetlerini elinde barındırması gerekmektedir.

Düzenli Yoğun Koşu Yapmanın Zararı Var Mıdır?

Düzenli olarak yapılan yoğun koşu antrenmanlarında sakatlanma riski artabilir. Fiziksel aktivitelerin yoğun ve hızlı bir tempoda olması ve vücudun bu yoğun tempoya yetişememesi durumunda sakatlıklar yaşanabilir. Zayıf formdaki kaslara çok fazla yüklenmek keza sakatlıklar ya da yaralanmalar ile sonuçlanabilir.

Sakatlıkları Engellemek İçin Ne Yapmak Gerekir?

Koşu yaparken sakatlık ya da yaralanma gibi riskleri azaltmak için yapılması gerekenler aşağıdaki gibidir:

  • Koşu için uygun ayakkabı seçilmeli,
  • Düzenli koşu yapan koşucular, koşu mesafesini birden değil, kademeli olarak arttırılmalı,
  • Koşu günlerine yüzme, bisiklet ya da diğer antrenmanlar da dâhil edilmeli,
  • Koşu da dâhil olmak üzere, antrenman öncesinde ısınma hareketleri yapılmalı.
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.